VBO Vastgoed Adviseur, juli 2020

Sociale media zijn onmisbare tools voor je business. Mits je ze goed inzet natuurlijk. LinkedIn Expert en beïnvloedingsdeskundige Marjolein Bongers deelt haar belangrijkste tips. O M L I N K E D I N S U C C E S V O L T E G E B R U I K E N 11 TIPS Tip 1 Focus niet op je zakelijke bedrijfspagina Marjolein: “Veel bedrijven doen er alles aan om met hun zakelijke LinkedIn- pagina veel bereik en volgers te creëren en besteden daardoor minder aandacht aan hun persoonlijke profielpagina. Zonde! LinkedIn geeft updates van personen namelijk voorrang in de feed. Daarbij zal jouw persoonlijke profielpagina jouw netwerk ook veel meer aanspreken. Laat jezelf en jouw bedrijf dus vooral zien via jouw profiel en eventueel die van je medewerkers. Op die manier kun je de contacten met je netwerk goed onderhouden en nieuwe connecties aangaan.” Tip 2 Vul je profiel goed en volledig in “De meeste mensen denken bij een zoekmachine direct aan Google, maar vergeet niet dat LinkedIn ook een heel waardevolle zoekmachine kan zijn. Vul daarom de juiste keywoorden in jouw LinkedIn-profiel. Bedenk daarvoor op welke zoektermen jij gevonden wil en kan worden. Denk ook goed na over je personal brand: hoe wil je dat anderen jou zien? Daar hoort natuurlijk ook een goede profielfoto bij. Kijk je daarop met een vriendelijke glimlach in de camera, dan kom je direct sympathieker over. Naast je profielfoto zijn er nog meer opties om je LinkedIn-profiel visueler te maken waardoor het nog meer mensen aanspreekt. Voeg bijvoorbeeld passende foto’s toe in het blok Uitgelicht en bij Werkervaring.” Tip 3 Content creatie: zorg voor een mix, link niet bij alles door naar je website en laat jezelf zien “Door foto’s, video’s en tekst met elkaar af te wisselen, worden je updates aantrekkelijker voor je netwerk. Link daarbij niet overal naar je website door. LinkedIn wil dat liever niet en zorgt er met het algoritme voor dat die berichten minder bereik krijgen. Als we van ditzelfde algoritme uitgaan, doet tekstcontent het op dit moment het beste. Aan de andere kant blijkt vanuit beïnvloedingspsychologie weer dat visuele content juist 600.000 keer sneller wordt opgenomen dan platte tekst. Nog een reden om verschillende soorten content te gebruiken.” V B O M A K E L A A R . N L JUL I 2020 22 VASTGOED ADV I SEUR |

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=