VBO Vastgoed Adviseur, maart 2021

1: Wat maakt jou uniek? “Het valt me regelmatig op dat makelaars niet uitdragen wat hun uniek maakt en onderscheidt van de rest. En dat terwijl dit een van de meest persoonlijke dienstverleningen is. Vraag jezelf af: wat is jouw unieke verhaal? Waar sta je voor, waarom doe je wat je doet en waar ga jij voor? En wees niet bang om dit uit te dragen. Het geeft je bedrijf een gezicht en dat spreekt jouw doelgroep aan. Voor politici is dit ook onmisbaar om zichzelf aan de kiezers te presenteren.” 2: Zorg voor een consistent verhaal “In de politiek zie je vaak een piek in de maanden voor de verkiezingen. Van huis-aan- huis folders tot video-advertenties en sociale media: ineens zijn politieke partijen en hun verkiezingskandidaten overal. Terwijl het in mijn ogen veel slimmer is om de kiezers ook na de verkiezingen aan je te binden. Dat geldt ook binnen de makelaardij. Wees niet alleen actief als je een woning te koop hebt staan, maar ook in de tussentijd. Houd je volgers en beoogde doelgroep zoveel mogelijk op de hoogte en zorg dat je top of mind blijft. Niet alleen via sociale media en je website, maar denk ook eens aan emailmarketing.” 3: Weet goed wie jouw doelgroep is “Als je niet weet wie jouw doelgroep is, weet je ook niet wie je moet aanspreken, welke toon je het beste kunt aannemen en welke content aanslaat. Ik hoor makelaars weleens uitspraken doen als: ‘Wij helpen iedereen’ of ‘Iedereen mag bij ons een huis kopen’. Niet slim, want V B O M A K E L A A R . N L MA ART 202 1 Creatief strateeg Denise Klootwijk werkte eerder in de makelaardij en ondersteunt nu met haar Buro Bruut diverse makelaarskantoren en bedrijven op het gebied van marketing en branding. Ze weet dan ook alles op het gebied van personal branding en deelt haar tips. In het kader van de verkiezingen wordt er ook af en toe een uitstapje gemaakt naar de politiek, want voor politici is personal branding natuurlijk ook onmisbaar. 10x Dit moet je weten over personal branding

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=