VBO Vastgoed Adviseur, september 2020

19 VASTGOED ADV I SEUR | SEPTEMBER 2020 ik meldde dat ik op eigen titel ook in woningen wilde gaan handelen en me dat verboden werd. Toen ben ik overgestapt naar VBO waar dergelijk ondernemerschap wél welkom is.” Hoe gaat dat handelen dan in z’n werk? “Open, eerlijk en transparant, dat in de eerste plaats. Én in het belang van de klant die zijn huis snel wil verkopen. Wij zijn dan de koper. Betalen een wat lagere prijs dan de marktwaarde vanzelfsprekend, maar daar staan veel – ook financiële – voordelen tegenover: 100 procent zekerheid, geen courtage, geen overbruggingskrediet, geen ontbindende voorwaarden, opleverdatum in overleg en directe afhandeling.” Er zijn niet veel makelaars die deze dienstverlening aanbieden… “Klopt. Heeft ook te maken met de financiering. Wij kunnen die – niet tot in het oneindige natuurlijk – zelf verzorgen, dankzij onze successen en spaarzaamheid. Een voorbeeld met betrekking tot dat laatste: ik rij die 30.000 kilometer per jaar niet in een dikke auto, maar doe mijn werk al sinds jaar en dag op een motorscooter. Iets wat me trouwens óók veel naamsbekendheid brengt en daarmee weer voor omzet zorgt…” 24/7 actief, zelf kopen, de motorscooter…, zijn er nog meer dingen die anders dan anders zijn? “Vast wel. En zo niet, dan komen ze er wel. Op mijn website beloof ik dat ik geen steen onomgekeerd laat om de woonwensen van de klant te vervullen. Dat is best een belofte. Maar die maak ik ook graag waar. Zo ben ik tijdens mijn vakantie een dag terug geweest om bezichtigingen te doen. Ik sta er altijd voor open om van een geijkte aanpak af te wijken. Door te veranderen bouw je nieuwe bruggen. Mijn lijfspreuk daarbij: Probeer anders te zijn, maar blijf altijd dicht bij jezelf en blijf nuchter.” Waarom ben je eigenlijk pas zo kort lid van VBO? “Eerder was ik NVM-lid. Maar daar botste het nogal eens met mijn van gebaande paden afwijkende manier van werken. Dat begon toen ik ooit wilde toetreden en men daar – naar mijn idee door concurrentieangst van collega-makelaars – bij de eerste twee pogingen een stokje voor stak. Later lukte het me wél de toelatingstoets te doen. Maar het knapte uiteindelijk zo’n 10 jaar geleden toen S T E L J E V O O R “IK RIJ DIE 30.000 KILOMETER PER JAAR NIET IN EEN DIKKE AUTO, MAAR DOE MIJN WERK AL SINDS JAAR EN DAG OP EEN MOTORSCOOTER” Foto boven: Niet in een dikke auto, maar altijd op zijn motorscooter. Foto onder: De stripfiguur – onmiskenbaar zijn evenbeeld – die je op de website aankijkt spreekt boekdelen.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=